Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Γιατρέ..έβγαλα μια φουσκάλα στο χείλος μου!

Θέμα της σημερινής μας ανάρτησης ένα πρόσφατο περιστατικό του ιατρείου.Μια ασθενής προσήλθε,ανησυχώντας για αυτό που είχε βγάλει η κόρη της στο χείλος,σχετικά πρόσφατα,το οποίο βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία.






Στο σημείο αυτό θέλω να επισημάνω δύο πράγματα.Το πρώτο είναι "Μπράβο" στην μητέρα που αναζήτησε τη γνώμη του εξειδικευμενου,και δεν περίμενε να γιάνει μόνο του,να φύγει ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο!
Δεύτερον,το χέρι που τραβάει το χείλος είναι της ασθενούς!Πάντα δουλεύουμε με γάντια!

Τί είναι όμως αυτό που θορύβησε την μητέρα;Είναι μια βλενώδης κύστη ή βλεννοκύστη ή βλεννοκήλη κατά άλλους.Δημιουργήθηκε από τραυματισμό είτε του χείλους ή μικρών σιελλογόνων αδένων που βρίσκονται στο χείλος.Έτσι ο μικρός αυτός σιελογόνος αδένας δεν είχε που να βγάλει το σάλιο,οπότε δημιουργήθηκε αυτή η κύστη.



Πώς θεραπεύεται;Χειρουργική εξαγωγή.Κάνουμε τοπική αναισθησία στην περιοχή και αν είναι μικρή η κύστη την κόβουμε.Φυσικά μετά από οποιαδήποτε εξαγωγή μαλακών ιστώ,το υλικό πρέπει να στέλνεται για βιοψία,για να διερευνηθεί το πραγματικά είναι.
Επαναλαμβάνω όμως και ας ακούγομαι γραφικός.Για οποιοδήποτε πρόβλημα σας παρουσιαστεί,μην περιμένετε να περάσει μόνο του.Πηγαίνετε να πάρετε μια εξειδικευμένη γνώμη.Μπορεί να είναι πιο σοβαρό από οτι φαίνεται!





28 σχόλια:

  1. Γιατρέ αποκλείεται να απορροφηθεί από τον οργανισμό; Τι θα συμβεί αν καθυστερήσει η αφαίρεσή της; Είναι επώδυνη διαδικασία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπερα και σας ευχαριστώ για το σχολιο.
      Όλα ξεκινάνε από την αιτιολογία της φουσκάλας.Η συγκεκριμένη φουσκάλα ήταν βλεννοκήλη ή βλεννοκύστη.Δεν μπορούσε να την απορροφήσει ο οργανισμός,και έπρεπε να αφαιρεθεί.Το μόνο που θα έκανε ήταν να αυξάνει σε διαστάσεις,οπότε να δυσκολέψει την αφαίρεση της,όταν έφτανε εκείνη η ώρα.
      Η διαδικασία δεν είναι επώδυνη.Γίνεται με τοπική αναισθησία και το σωστό είναι το δείγμα να δίνεται για βιοψία,για να επιβεβαιωθεί η πιθανή διάγνωση.
      Ελπίζω να σας ενημέρωσα!

      Διαγραφή
  2. καλησπερα σας...εγω βγαζω συνεχεια τετοιες παρομοιες φουσκαλες εκει μπροστα ή και πισω...και απ οτι μου εχουν πει φιλοι και γνωστοι,ασχετοι με το επαγγελμα του γιατρου,απλα απο εμπειριες,μου ειπαν οτι ειναι ενα ειδος ερπη...εμενα δεν ειναι ακριβως φουσκαλα...ειναι σαν πληγη,κιτρινο συνηθως στο κεντρο που φαινεται σαν να εχει υγρο μεσα...ποτε δεν ασχοληθηκα ομως αλλα βγαινει συνεχεια,σιγουρα μια φορα το μηνα αλλα φευγει μεσα σε μια βδομαδα σιγουρα,με πονο,τσουξιμο και νιωθω ενα τραβηγμα...τι μπορει να ειναι???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπερα και συγνωμη για το καθυστερημενο της απάντησης,αλλά μας προδωσε η τεχνολογια.

    Στο ερωτημά σας,φοβαμαι ότι δε θα μορεσω να σας δώσω σαφη απάντηση μια και το ερωτημα σας ειναι φυση κλινικό.Παρ'όλα αυτά βάση των συνοδών συμπτωμάτων μπορεί να είναι ερπητόμορφο έλκος ή μια ερπητική βλάβη.Αν είναι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει κάποιος λόγος ανησυχίας.Απλά μην προσπαθείτε να βάζετε κάποιο φάρμακο του τύπου pyralvex διότι θα καταλήξετε να το κάνετε χειρότερο.
    Για περισσότερες πληροφορίες καλό είναι να επισκεφθείτε έναν οδοντίατρο όταν έχει βγει στο στόμα.
    Ελπίζω να σας βοήθησα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπερα σας. Εχω ακριβως μια τετοια φουσκαλα μετα ομως απο δαγκωμα καθως ετρωγα. Επειδη πρηστικε το δαγκωνω συχνα με αποτελεσμα να μη φευγει. Τι γιατρο πρεπει να επισκεφτω. Σημειωστε οτι θηλαζω κιολας κ δεν εχω παρει καποιο φαρμακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η φαρμακευτικη αγωγη δε θα έχει κάποιο αποτέλεσμα αν η βλάβη είναι σαν αυτή της φωτογραφίας.

      Το πιο πιθανό είναι ότι θα πρεπει να πάτε να γίνει χειρουργικη εξαγωγή και ενδεχομενως (κατα τη γνωμη μου απαραιτήτως!) βιοψία.

      Αυτό μπορεί να το κάνει και ενας γενικός οδοντίατρος που έχει εμπειρία, αλλιώς και ενας στοματολόγος ή ενας στοματικός ή γνναθοπροσωπικός χειρουργός. Ακόμα και ενας γιατρός γενικός χειρουργός ή ΩΡΛ μπορεί να το κάνει. Δεν είναι δύσκολη ως διαδικασία, ούτε θα πρεπει να σας προβληματίζει το ότι θηλάζετε.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Περαστικά και για οτιδήποτε χρειαστείτε, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  5. Η βλεννοκυστη μπορει να ξανα εμφανιστεί και χωρισ να υπαρχει τραυματισμος στο χειλος??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η βλεννοκύστη εξ' ορισμού εμφανίζεται αν υπάρχει κάποιου είδους τραυματισμος ή μικροτραυματισμός που δεν τον καταλάβαμε πχ στον υπνο μας.

      Οποιαδήποτε όμως κύστη στο στόμα δεν είναι βλεννοκύστη, οπότε αν ανησυχείτε για κάτι που ξαναεμφανίστηκε, μπορεί να είναι άλλου είδους κύστη.

      Καλύτερα να συνεννοηθείτε με το γιατρό σας.

      Ελπίζω να σας βοήθησα.ΠΕραστικά και για οτιδήποτε άλλο χρειαστείτε, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα σας εδω και 3μερες εχω βγάλει μια φουσκαλα στα ούλα κοντά στο κάτω χείλος.. Ειναι άσπρη και πονάει ανυπόφορα! Επίσης επειδη απο συνήθεια τρώω τα νύχια μου πιστευω απο αυτο προέρχεται..μπορείτε να μου πείτε μια συμβουλή για τον πόνο? τι να κανω για να μπορέσω να φάω και να μην πονάω τόσο πολυ?
    Ευχαριστω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σας ευχαριστώ για την ερώτηση.

      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά ειναι δύσκολες και επίφοβες. Ειδικά για τη συγκεκριμένη περίπτωση χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας είναι και αδύνατη. Από αυτά που μου περιγράφετε μοιάζει με άφθα, οπότε αν κάνετε υπομονή θα κάνει τον κυκλο της και θα περάσει αν είναι άφθα.

      Για μια τεκμηριωμένη διάγνωση καλύτερα να πάρετε τηλέφωνο έναν οδοντίατρο ή και εμένα αν το επιθυμείτε και να κλείσετε ραντεοβύ για κλινική εξέταση.

      ΕΛπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα.Έχω βγάλει ακριβώς την ίδια φουσκαλα σχεδόν όπως ανοίγει το στόμα στη γωνία από μέσα.Θα πάω στο γιατρο γιατί την έχω σχεδόν 2 μήνες και.
    Υπάρχει ενδεχόμενο να πρόκειται για κονδυλώματα?
    Η κάποιο άλλο ΣΜΝ ?
    Ανησυχώ!
    Περιμένω απάντηση σας.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα και σας ευχαριστω για το σχολιο.

      Η ερωτηση σας

      Διαγραφή
    2. Καλησπερα και σας ευχαριστω γιθα την ερωτηση.

      Η ερωτηση σας ειναι κλινικη και διαγνωσεις απο μακρια ειναι δυσκολες και επιφοβες.

      Παρ'ολα αυτα αν συνηθιζετε να δαγκωνετε τα χειλη η τα μαγουλα λογω αγχους συστηματικα τοτε μπορει να ειναι βλεννοκηλη η βλεννοκυστη στη θεση που αναφερετε.

      Διαφοροδιαγνωση απο οτιδηποτε αλλο γινεται τοσο απο την Κλινικη εικονα οσο και απο την κυτταρολογικη εξεταση της βιοψιας,που συνισταται ςε οποιαδηποτε αφαιρεση ιστου απο Το στομα.

      Ελπιζω να σας βοηθησα.Για οτιδηποτε αλλο μη διστασετε να ξαναεπικοινωνησετε μαζι μου.

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα σας,
    η κόρη μου που είναι 8χρονών έβγαλε μία κύστη όπως της φωτογραφίας.
    Την αφαιρέσαμε με λέιζειρ (χρησιμοποιήθηκε και νυστέρι και λαβίδα). Είμαστε στην 8η μέρα και βλέπω ότι υπάρχει εκεί πάλι εξόγκωμα. Ο γιατρός είπε να περιμένουμε λίγο να απλώσει, καθώς πρόκειται για μετεγχειρητική κατάσταση.
    Υπάρχει περίπτωση να ξαναβγαίνει? Πώς θα γίνει ναφαιρεθεί και να μην υπάρχει πάλι πρόβλημα? Ξέρετε, παρά την αναισθησία ήταν επίπονο για την μικρή και ψυχοφθόρο για μας τους γονείς.
    Παρακαλώ ενημερώστε μας ποια είναι η πιο σωστή λύση, ώστε να μην ταλαιπωρούμε άλλο την μικρή.
    Υπάρχει περίπτωση να μην καθαρίστηκε καλά από τον γιατρό?
    Ευχαριστώ.
    Λαμπρινή-Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας είναι κλινική και διαγνώσεις από μακριά ειναι δύσκολες και επίφοβες. ΠΑρ'όλα αυτά κατ'αρχάς συμφωνώ με το συνάδελφο, ότι μπορεί να είναι μετεγχειρητικό οίδημα, και θα πρέπει να επαναξιολογηθεί η κατάσταση συνήθως σε 14 μημέρες από την εξαγωγή της κύστης, οταν και κόβονται τα ράμματα. Λόγω laser και πολύ καλής αιμόστασης που αυτό επιτυγχάνει, πιθανώς ράμματα να μην έγιναν.

      Υπάρχει περίπτωση σε μη ολική αφαίρεση να έχουμε ένα εξόγκωμα, αλλά αισθητά μικρότερο. Επαναξιολογουμε και επεμβαίνουμε για την εξαγωγή τυχόν υπολειμματικής κύστης, φυσικά χωρίς χρέωση!

      Επίσης υπάρχει περίπτωση να ξαναβγει και στο μέλλον, ακόμα και στο ίδιο σημείο,μια και συνήθως αυτές οι κύστεις είναι τραυματικής αιτιολογίας και δαγκώνει ο ασθενής στο ίδιο σημείο. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν που μελλοντικά εμφανιστεί, ακόμα και στο ίδιο μέρος,χωρίς καμία διάθεση να καλύψω τον οποιοδήποτε συνάδελφο, μπορεί να μην φταίει ο οδοντίατρος που έκανε την εξαγωγή της κύστης.

      Εν κατακλείδι, καλό είναι να περιμένετε λίγες ημέρες όπως σας είπε και ο συνάδελφος. Γνωρίζω ότι ήταν επίπονο και ψυχοφθόρο, αλλά είμαι σίγουρος ότι το τελικό αποτέλεσμα θα σας δικαιώσει!

      Ελπιζω να σας βοηθησα.Για οτιδηποτε αλλο μη διστασετε να ξαναεπικοινωνησετε μαζι μου.

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα σας
    έχω βγάλει και εγω μια φουσκαλα στο ουλο κατω απο το δόντι αλλά κ το ουλο μου εχει πριστη λέτε να είναι απόστημα κ να θέλει απονεύρωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας ειναι πολύ κλινικη και διαγνώσεις από μακριά ίναι δύσκολες και επίφοβες.

      Στην προκειμένη περίπτωση είναι αδύνατη οποιαδήποτε διάγνωση χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας.

      Θα σας συμβούλευα λοιπόν να επικοινωνήσετε με εναν οδοντίατρο, ή και με έμενα αν το επιθυμείτε στο 2109737011 ακι να κλείσετε ραντεβού για μια κλινική εξέταση. Η σωστή κλινική εξέταση είναι πολύ σημαντική και αποτελεί το πρώτο βήμα για μια σωστή θεραπεία.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  10. kalispera exw akrivos to idio simadi kai kapies fores gemizei poli pion kai prizete alla to spao edo kai dio mines... den ponaei prepei opos dipote na kanw xeirourgiki epemvasi mporei na exelixthei se kati kako opos karkinos px

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά έιναι δύσκολες και επίφοβες.

      Αυτό που έχετε εσείς δεν γνωρίζω τι ακριβώς είναι, αλλά δεν είναι βλεννοκύστη. Η βλεννοκύστη δεν μπορεί να σπάσει, αλλά αφαιρείται χειρουργικά.

      Καλύτερα να πάρετε τηλέφωνο εναν οδοντίατρο, ή και εμένα αν το επιθυμείτε, και να κλείσετε ραντεβού για μια κλινική εξέταση, προκειμένου να γίνει μια σωστή διάγνωση.

      Η σωστή διάγνωση είναι το πρώτο βήμα για τη σωστή θεραπεία.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  11. καλησπέρα..ήθελα να σας ρωτήσω...έχω ένα εξογκωματάκι ακριβώς στο ίδιο σημείοείναι λείο δεν είναι τραχύ ή άσπρο ή κόκκινο,είναι στο ίδιο χρώμα με το εσωτερικό στο μάγουλο, δε πονάει, απλά όταν το πιέζω εξωτερικά το νιώθω σκληρό
    θα ήθελα την άποψή σας,αν μπορείτε να καταλάβετε όπως το περιγράφω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Δυστυχώς δεν μπορώ να καταλάβω τι είναι χωρίς κλινική εξέταση. Ούτε θα ήθελα να μαντέψω, γιατί το πιο πιθανό να είναι λανθασμένη η προσπάθεια μου.

      Καλύτερα να πάρετε τηλέφωνο εναν γιατρό, ή και εμένα αν το επιθυμείτε και να κλείσετε ραντεβού για κλινική εξέταση. Για να είναι η διάγνωση σίγουρη.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σας.

      Διαγραφή
  12. Γεια σας
    Εχω βγαλει και εγω ενα παρομοιο "σπυρακι" δεν με ποναει καθολου βγηκε ξαφνικα πριν απο 3μηνες και εχει μικρυνει απο τοτε που βγηκε.σας εχω στειλει στο email σας μια φωτογραφια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Από τη φωτογραφία, όσο μπορώ να συμπεράνω είναι η ίδια βλάβη με αυτή που μφανίζεται στην ανάρτηση. Εϊναι δηλαδή μια βλεννοκήλη ή βλεννοκύστη. ΚΑτά τη γνώμη μου θα πρέπει να γίνει εκτομή και εξαγωγή.

      Μπορείτε να επικοινωνήσετε με έναν γιατρό, ή και εμένα αν το επιθυμείτε, για να κλείσετε ραντεβού για κλινική εξέταση και αφαίρεση της βλάβης.

      Η βλάβη θα μεγαλώσει μάλλον. Όσο είναι πιο μικρή είναι και πιο εύκολο να βγεί.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου

      Διαγραφή
  13. ευχαριστω πολυ γιατρε!
    απλα εμενα αντι να μεγαλωνει μικρενει,ισως επειδη τ εχω δαγκωωσει πολλες φορες καταλαθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο και οι συμβουλές σας κ.Βλασταάκο. Είχα βγάλει και εγώ μια βλεννοκύστη και μπορώ να επαληθεύσω όλα αυτά που γράψατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γειά σας! Έχω βγάλει και εγω το.ίδιο διότι το δαγκωνα συνέχεια! Αμα πάω για χειρουργική επέμβαση όπως είπατε θα παραμορφώθει εκείνη η περιοχή; Ευχάριστω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η περιοχή δε θα παραμορφωθεί, γιατί η αφαίρεση θα γίνει από την εσωτερική μεριά του χείλους, οπότε θα επουλωθεί χωρίς κανενα πρόβλημα.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Περαστικά και για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου

      Διαγραφή