Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Γιατρέ μου λείπουν πολλά δόντια και μου ζητάνε πολλά λεφτά για εμφυτεύματα..

Θέμα της σημερινής μας ανάρτησης αποτελεί η αποκατάσταση πολλών δοντιών με εμφυτεύματα και το κατά πόσον μια τέτοια θεραπεία κοστίζει.

Έναυσμα αποτελεί η εξής απορία/ερώτημα ενός αναγνώστη, τον οποίο και ευχαριστώ διότι μου έδωσε τροφή για να σας αναλύσω το θέμα.

Η ερώτηση ήταν η εξής :

"Καλησπέρα γιατρέ. Συγχαρητήρια για το blog σας και για τις τοποθετήσεις είτε με τ΄άρθρα και τις απόψεις που δημοσιεύετε. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι που ίσως είναι αρκετά δύσκολο ν΄απαντηθεί. Αφορά εμφύτευση δοντιών. Είναι πραγματικά τόσο ακριβό το κόστος του;; Η τιμές που έχω πάρει από τρεις διαφορετικούς γιατρούς κυμαίνονται μεταξύ 1300Ε-1500Ε το ένα! Εγώ που θέλω 13-14 δόντια θα πρέπει να υπολογίζω γύρω στα 19.000Ε με 20.000Ε!; Αν είναι όντως αυτές οι τιμές τότε πρέπει να κερδίσω κανένα λαχείο αλλιώς με βλέπω με μασελίτσα. Είμαι 40 ετών."


Πάμε λοιπόν στην ουσία του πράγματος .

Εμφυτευματα! Όταν ακούγεται αυτή η λέξη στο οδοντιατρείο ορισμένοι ασθενείς κάνουν έτσι



Και ορισμένοι γιατροί κάνουν έτσι



Άσχετα αν θα έπρεπε να γίνεται μια μορφή συζήτησης, και να προτείνεται σαν θεραπευτικό σχέδιο ενός σύγχρονου οδοντιατρείου.







Τα εμφυτεύματα έχουν δαιμονοποιηθεί στην εποχή της κρίσης, στην Ελλάδα, διότι είναι ακριβά σαν θεραπεία.


Είναι όμως;




Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η απώλεια δοντιών είναι μια μορφή αναπηρίας. Δυσκολεύει τον ασθενή σε πολλές εκφάνσεις της ζωής του είτε σε θέματα αισθητικής είτε και στην μάσηση.

Η λύση είναι η αποκατάσταση των χαμένων δοντιών. 


Το θεραπευτικό σχεδιο αποκατάστασης εξαρτάται από το

  • Πόσα δόντια λείπουν
  • Σε τι κατασταση είναι τα υπόλοιπα δόντια
  • Ποιες οι θεραπευτικές προσδοκίες του ασθενή και 
  • Ποια τα οικονομικά δεδομένα

 Η λύση όταν λείπει ένα δόντι έχει αναφερθεί σε παλιότερη ανάρτηση (πατήστε εδώ για την ανάρτηση) είναι είτε μια γέφυρα τριών τεμαχίων ή ένα εμφύτευμα με τη μία θεραπεία να έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα εναντι της άλλης.

Πάμε τώρα στην περίπτωση που λείπουν περισσότερα από ένα δόντια, οπότε και το κόστος ανεβαίνει κατά πολύ.

Η μια περίπτωση είναι, αν μας το επιτρέπουν τα δόντια που έχουν μείνει, να κάνουμε μια μεγάλη ακίνητη αποκατάσταση που ενώνει όλα τα υπάρχοντα δόντια. Αυτο προυποθέτει τα υπάρχοντα δόντια να είναι στρατηγικά τοποθετημένα στο στόμα.





Fun Fact : Παλιότερα η αποκατάσταση αυτή λεγόταν πεταλο!



Η γέφυρα-πέταλο έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να χαθεί στο μέλλον, γιατί έστω και ένα δόντι να έχει πρόβλημα, τίθεται εν αμφιβόλω όλη η αποκατάσταση. Κάθε δημιουργημα είναι τόσο δυνατό όσο ο πιο αδύναμος του κρίκος.

Άλλη περίπτωση είναι η κατασκευή μιας μερικής οδοντοστοιχίας (ή αλλιώς μηχανάκι). Με τις μερικές οδοντοστοιχίες είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερη μας ανάρτηση (πατήστε εδώ για την ανάρτηση). Έχει άγκιστα για να "κουμπώνει" στα υπάρχοντα δόντια και να ακουμπάει και στα ούλα και αφαιρείται (ή θα πρέπει να αφαιρείται) το βράδυ για να ξεκουράζονται τα ούλα.

Αν ο ασθενής δε θέλει κατι που να μπαίνει και να βγαίνει αλλά θέλει κάτι ακίνητο, τότε η λύση είναι μια ακίνητη αποκατάσταση σε πολλά εμφυτεύματα.

Αλλά προσέξτε!



Δε σημαίνει κάθε ελλείπον δόντι και ένα εμφύτευμα. Κάτι τέτοιο όσο και να το θελουν κάποιοι είναι overtreatment (υπερθεραπεία), που όχι μόνο αυξάνει το κόστος χωρίς να έχει τα αντίστοιχα ωφέλη.

Παρακάτω βλέπετε μια πανοραμικη ακτινογραφία με πολλά εμφυτεύματα , ειδικά στην άνω γνάθο



Kαι φυσικά η απόλυτη υπερθεραπεία κάθε δόντι και εμφύτευμα! Η παρακάτω φωτογραφία, που αλίευσα από το διαδίκτυο, μάλλον προϊόν photoshop, είναι ενδεικτική!




Τα εμφυτεύματα μπορουν να λειτουργήσουν με τρόπο αντίστοιχο με τα δόντια. Δηλαδή σε δύο εμφυτεύματα μπορούν να στηριχθεί μια γέφυρα 4 δοντιων



Επίσης σε περιπτώσεις που λείπουν όλα τα δόντια είτε κάτω είτε πάνω, μπορούν να αντικατασθούν είτε με ακίνητη αποκατάσταση σε εμφυτεύματα





ή επιεμφυτευματική ολική (μασελα σε εμφυτεύματα), με το τελευταίο να είναι πιο οικονομικό σε σχεση με την ακίνητη σε εμφυτεύματα μια και απαιτουνται λιγότερα εμφυτεύματα αλλά και πιο καλό σε σχεση με την κλασική ολική, μια και έχει μεγαλύτερη σταθερότητα.



Πάμε τώρα και στις τιμές :

Η ελευθερη αγορά δίνει το δικαίωμα στον καθένα να ζητάει το αντίτιμο της δουλειάς που αυτός κρίνει ικανοποιητικό. Πχ έχω ακούσει εμφυτευματα με 500 ευρώ έχω ακούσει και εμφυτευματα με 2500 ευρώ.

Εδώ δεν μπορώ να πάρω σαφή θέση, γιατί οποιαδήποτε κοστολόγηση είναι αποτέλεσμα πολλών παραμέτρων.Νομίζω μια τιμή μεταξύ 1000-1500 είναι ο μέσος όρος που χρεώνουν πολλοί συνάδελφοι.

Πάντως είτε στις μικρές ή πολύ περισσότερο στις μεγάλες αποκαταστάσεις, δηλαδή όταν είναι πολλά τα δόντια που πρέπει να αντικατασταθούν, το εύρος αυτό των 500 ευρώ έχει μεγαλη διαφορά. Εκεί πρεπει να αξιολογηθεί και το ποιός γιατρός τα βάζει και με τι κριτήριο κάνουμε την επιλογή για θεραπεία του προβληματος μας. Δε σημαίνει ότι αυτός που χρεώνει πολλά είναι και καλύτερος (όπως έχω αναφέρει παλαιότερα σε ανάρτηση-πατήστε εδώ για την αναρτηση).


Άρα ψάχνουμε τον καλύτερο δυνατό οδοντίατρο στην καλύτερη δυνατή τιμή! Όπως σε όλες τις περιπτώσεις άλλωστε!


Κλείνοντας και απαντώντας στην ερώτηση του αναγνώστη μου, επί ελλείψεως πολλών δοντιών και οταν δε θέλετε να κάνετε κάτι κινητό ή να τροχίσετε όλα τα υπόλοιποιπα δόντια για να στηρίξετε μια ακίνητη (σταθερή) εκτεταμένη γέφυρα, τότε όλα εκείνα τα χρόνια που για δικούς σας λόγους (οικονομικούς, πεποιθήσεις, αγνοια κ.α) δεν πηγαίνατε στον οδοντίατρο, τελικά θα αναγκαστείτε να τα δώσετε μαζεμένα, αν θέλετε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα σας με πιο προβλέψιμα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Είναι σαν το παράδειγμα της ανάρτησης για την οικονομική κρίση και την οδοντιατρική περίθαλψη που έχω αναφέρει παλαιότερα (πατήστε εδώ για την ανάρτηση).

Και δεν το λέω με τάσεις εκδικητικότητας, ρεβανσισμού και κουνώντας επιδεικτικά το χέρι

Δεν ερχόσουν ε; Πλήρωνε τώρα

Το λέω πατρικά και με όσο πιο πολύ ηρεμία μπορώ

Είναι στο χέρι σας να τα φτιάξετε τώρα , πριν ακόμα χειροτερευσει το πράγμα.


Γιατί παντα υπάρχει περιθώριο για να γίνει κάτι χειρότερο!

Ελπίζω να σας ενημέρωσα και να έδωσα κάποια βοήθεια και απάντηση στον αναγνώστη μου.

Συνεχίστε να διαβάζετε τις αναρτήσεις και να μου στέλνετε τα σχόλια σας στο

sotvlastarakos@yahoo.com


Και θυμηθείτε..η γνώση είναι δύναμη!

6 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ πολύ κύριε Βλασταράκο για τις οδηγίες και συμβουλές που μου δίνεται με τούτο το άρθρο σας. Απ΄ότι βλέπω έγινα κι αφορμή για να ξεκινήσετε το άρθρο, χαίρομαι ιδιαιτέρως γι΄αυτό. Δεν χαίρομαι τόσο γιατί απαντήθηκε μια τεράστια απορία, που μου δημιουργήθηκε αφού ενημερώθηκα από τον οδοντίατρο που έχω το τελευταίο διάστημα σοβαρό πρόβλημα με τα δόντια μου. Αλλά περισσότερο χάρηκα γιατί έγινα η αφορμή οι αναγνώστες του ιστολογίου σας να ενημερωθούν για τα πρόβληματα που θ΄αντιμετωπίσουν αν κληθούν να φτάσουν σ' αυτό το σημείο. Εγώ προσωπικά λόγω λανθασμένων προτεραιτοτήτων που έθεσα τα τελευταία έτη μετά τις εγκυμοσύνες μου κατέληξα να μη πηγαίνω στον οδοντίατρο ούτε για τον τυπικό έλεγχο. Έλεγα δεν πονάει κανένα δόντι γιατί να πάω στο γιατρό;; Μέγα λάθος! Πραγματικά μέγα λάθος! Η αφορμή ήταν μια κύστη η οποία πια με τα χρόνια που την άφηνα ενώ είχα ενημερωθεί για την ύπαρξής της από το 2012 δεν πήγα ως όφειλα να την καθαρίσω. ΄Ωσπου ήρθε μια ωραία μέρα που ο πόνος μ΄εκανε να ξεχάσω τ΄ονομά μου που λένε. Να μη μακρυγορώ έκανα πανοραμική, πήγα σε γναθοχειρούργο κι ενώ ξεκίνησα με πλάνο αφαίρεσης κύστης και ακροριζεκτομής, στο τέλος κατέληξα να βγάλω δυο δόντια γιατί η κύστη είχε προχωρήσει και σε διπλανό δόντι και δεν υπήρχε γυρισμός. Βεβαίως ενημερώθηκα και από τον οδοντίατρό μου κι από τον γναθοπροσωπικό χειρούργο, πως υπάρχουν πολλές επιλογές από γέφυρες, θήκες, μηχανάκια, εμφυτεύματα κ.λ.π. Να σημειώσω δε ότι τα περισσότερα δόντια δεν είναι στα καλύτερά τους, οπότε έλεγα μήπως η καλύτερη λύση ήταν τα εμφυτεύματα. Τώρα όμως που σκέφτομαι πιο καθαρά και πιο ορθά, πρέπει ν΄αφήσω να περάσει λίγο η πρώτη κρυάδα να δω και τις επιλογές που μου προσφέρονται και αναλόγως να πράξω. Ευχαριστώ και πάλι για το βήμα που μου δώσατε και για το χρόνο που αφιερώσατε στο πρόβλημά μου. Κι ένα μήνυμα προς όλους "τα δόντια και τα μάτια σας"!! Μην αφήνετε τον καιρό να περνάει!! Αναστασία Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπερα σας.Θα ηθελα να κανω μια ερωτηση ισως να μπορει να βοηθησει καποιος. Ειμαι 44 ετων ανεργος με καποια εισοδηματα απο δουλειες που κανω σαν ελευθερος επαγγελματιας που ισα ισα φτανουν για την επιβιωση μου και των δυο παιδιων μου.Ασφαλεια δεν υπαρχει. Ειχα πριν 5..6 χρονια ξεκινησει να φτιαξω τα δοντια μου βαζοντας εμφυτευματα. Εφτασα στη φαση να τα βαλω και εκει πλεον δεν αντεξα οικονομικα και σταματησα πριν βαλω τα καινουρια. Ομως η ψυχολογια μου πλεον ειναι χαλια.δε μπορω να γελασω.δε μπορω να φαω.δε μπορω να μιλησω σε καποιον ανοιγοντας το στομα μου.Η κοινωνικοτητα μου ειναι στο ναδιρ και πλεον αποφευγω να εχω ανθρωπινες σχεσεις λογω του στοματος μου. Κανενας δε μπορει να καταλαβει πως ειναι να μη μπορεις να φερθεις οπως θες και νοιωθεις αν εχεις αυτο το προβλημα. Τελευταια φορα που ρωτησα για το κοστος ηταν 2500 ευρω περιπου πριν τεσσερις μηνες. Γελασα πικρα. Ηθελα λοιπον να ρωτησω αν ξερει καποιος καποιο τροπο να μπορεσω να κανω κατι με τα δοντια μου. Οικονομικα με παιρνει να δινω μεχρι 100 ευρω το μηνα. Ξερω εδω γελανε....ομως τι να πω;ψεματα; αυτη ειναι ηδυνατοτητα μου και δυστυχως το ξερω ειναι δυσκολο να βρω κατι. Αν λοιπον ξερει καποιος κατι ας επικοινωνησει μαζι μου στο email. manosmetal71 @yahoo.gr. Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Καλό είναι να πάτε στην οδοντιατρική σχολή του Πανεπιστημίου. ΤΟ μεταπτυχιακό τμήμα της Προσθετικής αναλαμβάνει τέτοιες δουλειες,αλλά σας το μεταφέρω με πάσα επιφύλαξη.

      Ίσως εκεί θα βρείτε λύση στο πρόβλημα σας.

      Καλές γιορτές.

      Διαγραφή
  3. Καλησπερα μια ερωτηση θα ηθελα να κανω εχω βγαλει ολα τα δοντια στην ανω γναθο και εχω μασσελα καπου ακουσα και δεν ξερω αν ειναι αληθεια οτι μπορει να στηριχτει και με τεσσερα εμφυτευματα......θα ηθελα να μαθω αν αυτο ευσταθει και και αν ειναι καλη λυσει για καλυτερη στηριξει της μασσελας μιας και για να βαλω εξι εμφυτεματα που μου ειπαν το κστος ητα δυσβασταχτο για μενα!!!!ευχαριστω εκ των προτερων!!!ΥΓ το ονομα μου ειναι Γιαννης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο

      Όλα ξεκινάνε από το αν έχετε αρκετό κόκαλο να στηριχθούν τα εμφυτεύματα και από τι λύση θέλετε, δηλαδή κινητή(μασέλα) ή ακίνητη, δηλαδή κάτι που να μη χρειάζεται να το βγάζετε το βράδυ

      Έστω ότι έχετε αρκετό κόκαλο και πάτε στη λύση της καλύτερης σταθεροποίησης της μασέλας, τότε δε χρειάζονται 4 εμφυτεύματα. Με τρια μεφυτεύματα έχετε ικανοποιητική σταθεροποίηση. Βάζετε δηλαδή τρια εμφυτεύματα και τροποποιείτε την μασέλα που εχετε, για να κουμπώνει πάνω στα εμφυτεύματα. Η λύση αυτή λέγεται ολική επι εμφυτευματων (δηλαδή μασέλα πάνω στα εμφυτεύματα).

      Αν πάτε στη λύση των έξι εμφυτευμάτων μπορείτε να κάνετε μια αποκατάσταση που δε χρειάζεται να τη βγάλετε το βράδυ. Θα είναι ακίνητη . Αυτη λέγεται Επιεμφυτευματική γέφυρα και είναι πιο ακριβή στο κόστος.

      Για όλα αυτά καλό είναι να κάνετε μια πανοραμική ακτινογραφία, και με αυτή στα χέρια σας, να μιλήσετε με εναν οδοντίατρο ή και με εμένα αν το επιθυμείτε,ουτως ώστε να αναλυθούν τα πιθανά σχέδια θεραπείας, κομένα και ραμένα στα θέλω σας..

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  4. Εγώ πάντως θα πώ βαση της εμπειρίας μου ημουν εντελώς κάθετος στο να φορέσω μασέλα ειμαι 31 ετών και λογω συστηματικής αμέλειας της φροντιδας των δοντιων μου τσιγαρα γλυκα και απιστευτη αμελεια εχασα ολη την ανω γναθο οκ εκει ο γιατρος μου ειπε ενω εγω ηθελα εμφυτευματα να βαλω μασελα οταν ακουσα την λεξη μασελα μου ηρθε να τον διαολοστειλω πως θα τρωω πως θα μιλαω πωςς θα φιλαω γιατι αν γινω και αντιληπτος με την μασελα και ενα σωρο αρνησεις που τελικα ολο αυτο αλλαξε μου εξηγησε επειτα οτι εαν ηθελα εμφυτευματα θα χρειαζοταν 6 μηνες συν το γεγονος οτι θα επρεπε να γινουν και απονευρωσεις συν συν ! ηταν εντελως σουρεαλ μιας και επρεπε σε εναν ακριβως μηνα να παω στην δουλεια μου ! Ε σας πληροφορω πως ολα εγιναν στην ωρα τους φορεσα την μασελα αλλαξε η διαθεση μου ετρωγα και εξακολουθω να τρωω τα παντα μα τα παντα να μιλαω να γελαω στον ερωτικο τομεα δεν εχω γινει ποτε αντιληπτος οτι φοραω μασελα ειχα και καλη γναθο και ετσι εδεσε το αποτελεσμα μου εχουν κανει τοσο καλη δουλεια που ουτε τα τεχνητα ουλα δεν φαινονται ως τεχνητα ! στην δουλεια μου σημειωσα μεγαλη επιτυχια και ανοδο τελικα προχωρησαμε με τον ιδιο γιατρο στο να κανω 5 απονευρωσεις στα κατω μου ωστε να σωθουν και ολα μα ολα πανε κατ ευχην ! εαν οικονομικα δεν το χετε για εμφυτευματα προτιμηστε την μασελα οι σημερινες μασελες ειναι εντελως διαφορετικες απο οτι παλαιοτερα τι να πω οτι το στομα μου ξεβρωμισε? οτι η γλωσσα μου απο ασπρη εγινε ξανα κοκκινη? μεγαλη καθαριοτητα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή